Barbara Śpiewak
- Jak małymi krokami budować autorytet nauczyciela
- Powstanie warszawskie w kulturze popularnej
- Szkoła dialogu - kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich
- Edukacyjne walory regionalizmu
- Zmiany w podstawie nauczania historii i wiedzy o społeczeństwie w szkole podstawowej w roku szkolnym 2024/2025
- Zakres wymagań i dokumentacja na nauczyciela dyplomowanego według nowych zasad
- Dokumentowanie awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego według starych zasad
Magister historii, absolwentka WSP w Krakowie. Wieloletni doradca metodyczny i konsultant WODN, edukator „Nowej szkoły”, ekspert komisji ds. awansu zawodowego, egzaminator matury z historii, nauczyciel dyplomowany, posiada III stopień specjalizacji zawodowej. Autorka i realizatorka wielu form doskonalenia z zakresu pomiaru dydaktycznego, metod aktywizujących, egzaminów zewnętrznych, wdrażania nowej podstawy programowej oraz form terenowych min. do Muzeum Powstania Warszawskiego, Katyńskiego, Muzeum Polin. Inicjatorka seminariów europejskich, licznych konkursów o tematyce historycznej, regionalnej i europejskiej, przewodnicząca komisji konkursu „W imię miłości Ojczyzny”. Autorka wielu artykułów w Forum Nauczycielskim, oraz opinii nt. programu nauczania WOS dla gimnazjum. Aktywna członkini Polskiego Towarzystwa Historycznego – sekcji dydaktycznej.