
Barbara Śpiewak
- Jak zaprezentować dorobek zawodowy na nauczyciela mianowanego przed komisją egzaminacyjną?
- Szkoła dialogu – trening kompetencji społecznych i obywatelskich
- Rozwijanie zainteresowań historycznych u uczniów poprzez udział w konkursach
- Powstanie warszawskie w kulturze popularnej
- Rola komiksu w nauczaniu historii
- Dokumentowanie awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego
- Dokumentowanie awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego
- Jak małymi krokami budować autorytet nauczyciela?
Magister historii, absolwentka WSP w Krakowie. Wieloletni doradca metodyczny i konsultant WODN, edukator „Nowej szkoły”, ekspert komisji ds. awansu zawodowego, egzaminator matury z historii, nauczyciel dyplomowany, posiada III stopień specjalizacji zawodowej. Autorka i realizatorka wielu form doskonalenia z zakresu pomiaru dydaktycznego, metod aktywizujących, egzaminów zewnętrznych, wdrażania nowej podstawy programowej oraz form terenowych min. do Muzeum Powstania Warszawskiego, Katyńskiego, Muzeum Polin. Inicjatorka seminariów europejskich, licznych konkursów o tematyce historycznej, regionalnej i europejskiej, przewodnicząca komisji konkursu „W imię miłości Ojczyzny”. Autorka wielu artykułów w Forum Nauczycielskim, oraz opinii nt. programu nauczania WOS dla gimnazjum. Aktywna członkini Polskiego Towarzystwa Historycznego – sekcji dydaktycznej.